Heeft SEO in 2020 nog zin?

De afgelopen jaren heeft het internet vol gestaan met artikelen over SEO. Met tips en adviezen hoe jij je website kunt verbeteren om hoger in de Google zoekresultaten te komen. We kunnen zeggen dat de ‘eenvoudige’ SEO-trucjes achter ons liggen, maar SEO in 2020 blijft onverminderd belangrijk! Lees snel verder waar je aan moet gaan werken.

SEO in 2020: inzetten op kwalitatieve content

Het doel van Google is om gebruikers de meest relevante informatie voor zijn/haar zoekopdracht te geven. Geef dus in 2020 jouw website bezoeker de meest juiste en relevante informatie. Maak de onderwerpen op jouw website niet te breed, maar spits je toe op specialistische informatie.

Daarnaast blijkt dat mensen vaak vragen intypen op Google. Bijvoorbeeld: ‘hoe repareer ik de band van mijn fiets?’ Door deze vragen heel letterlijk in je teksten over te nemen en antwoord hier op te geven, kan Google hem wel eens gaan uitlichten. Dit heet met een mooie term de ‘Featured Snippets’. Om hiervoor in aanmerking te komen met je dus ijzersterke content hebben op de juiste zoekwoorden. Zoekwoorden onderzoek blijft daarom van groot belang.

Wil je in de drukte van Google je hoofd boven het maaiveld uitsteken? Zorg dan voor ijzersterke content op een specifiek onderwerp, maar wel voor gevarieerde content. Met een afwisseling van tekst, afbeeldingen en video’s ben je niet alleen zichtbaar op Google maar ook op andere platformen als Youtube. Dat versterkt elkaar!

E-A-T

Zoals hierboven beschreven wil Google de meest relevante websites tonen, gebaseerd op het E-A-T principe: E-xpertise, A-utoriteit en T-rust (vertrouwen). Ga je verder werken aan het optimaliseren van je website, houd deze woorden dan in gedachten. Hoe je hiervoor kunt zorgen? Schrijf diepgaande teksten over jouw dienst of product. Lukt het jou niet om dat zelf te doen, huur dan een tekstschrijver in die jouw kennis (expertise) op papier zet. Als je waardevolle informatie hebt, gaan andere mensen naar jou verwijzen en dan komt het autoriteitspunt vanzelf.

Wat betekent dat voor deze SEO-blog?

Lange tijd is SEO een belangrijke categorie geweest op mijn blog. Door veel studie kon ik jou als lezer tips geven – de juiste trucjes leren – om je SEO te optimaliseren. Deze tijd is dus wel voorbij. Maar wees niet bang; zodra ik interessante ontwikkelingen zie, klik gelijk in de pen om jou deelgenoot te maken van deze informatie.

Natuurlijk heb ik ook mijn andere categorieën waarin schrijf… wil jij kijken hoe jij je website kunt optimaliseren? Lees dan mijn webbuildingblog.

 



Deel dit artikel via: