Hoe kun je meer interactie krijgen met je social media-berichten?

Post jij veel berichten op sociale media, maar krijg je geen interactie los? Lees deze tips dan maar eens om je berichten meer impact te laten hebben.

Zorg voor regelmaat

Met de steeds veranderende algoritmes van bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn is het steeds moeilijker (goed) zichtbaar te zijn op social media. Met regelmaat je berichten posten is dan ook de eerste tip. Zodra mensen regelmatig berichten van je voorbij zien komen, wordt de verleiding om hier op te reageren groter voor hen. Het geeft herkenbaarheid. Het maken van rubrieken is daar een handig middel voor!

Tag mensen voor interactie

Een simpele manier om je posts bij anderen onder de aandacht te brengen is door mensen te taggen. Hiermee verhoog je de kans dat zij erop gaan reageren en/of de post weer delen. Daarnaast zien de volgers van degene die jij vernoemd ook jouw post! Je kunt dit op Facebook en Instagram vrij eenvoudig doen. Op LinkedIn waarderen mensen dit over het algemeen wel minder als je dit doet, dus tag dan alleen maar mensen als het om bedrijfsnieuws gaat.

Begin klein

Wie zijn de mensen die het dichtste bij je staan (zakelijk gezien)? Juist, je collega’s! Breng hen op de hoogte van je nieuwe berichten. Laat ze weten wanneer er welk bericht uit gaat zodat zij kunnen helpen het woord te verspreiden.

Gesprek = interactie

Om interactie te krijgen moet jij bereid zijn de interactie aan te gaan. Ben je op social media alleen om te zenden? Dan ga je nooit een groot effect bereiken met je berichten. Je moet investeren in het gesprek, de discussie met mensen aangaan. Dat kan door in je posts vragen te stellen en lezers te prikkelen met een stelling.

Het gesprek aangaan vraagt om een tijdsinvestering, maar je kunt hierdoor wel een goede band opbouwen met je volgers. Wat hierin belangrijk is, is dat je altijd reageert. Dus niet op de één wel en de ander niet, omdat de ander een moeilijke(re) vraag terug stelt. Het is dus absoluut de moeite waard en goed voor je reputatie.



Deel dit artikel via: