De kracht van herhaling

Een social media bericht vaker dan één keer plaatsen? No way! Dat denken althans veel mensen en bedrijven. Want je volgers zouden je wel eens irritant kunnen gaan vinden als je hetzelfde bericht vaker plaatst. Maar is dat ook echt zo? In herhaling zit namelijk een kracht!

De afgelopen twee jaar hebben sociale media (technisch) veel aandacht besteedt in het afstemmen van tijdlijnen, om hun gebruikers effectiever nieuwe berichten te laten zien op hun tijdlijn. Volg je de HEMA, dan zal een bericht van de Hema maar één keer op jouw tijdlijn voorbij komen op de tijd van plaatsen. Dus hoe later het wordt die dag, hoe lager de kans is dat jij het bericht leest. Voor een bedrijf betekent dit dat ze volgens een andere social media planning moeten gaan werken.

Herhaling is geen schande

Het is goed om te weten dat het inderdaad niet sterk is als je hetzelfde bericht meerdere malen op je sociale media plaatst. De kracht van herhaling zit hem in een weekplanning. Dat je bijvoorbeeld op maandagochtend een bericht plaatst, maar deze vrijdagavond nog eens herhaalt. Op vrijdagavond heb je een ander publiek. 

Besef jezelf dus goed dat content echt maar één keer op iemands tijdlijn komt en daarna wegzakt. Een gevarieerde planning, dus niet altijd op hetzelfde tijdstip plaatsen, gaat ervoor zorgen dat jouw bericht door een breder publiek gelezen zal worden.

Hoe zorg je voor een gevarieerde planning?

Plannen is logisch denken. Ga met je team 1 keer per week bij elkaar zitten en kijk twee weken vooruit. Zo zie je wat er nog allemaal moet gebeuren en kun zie welke gaten er nog zijn. De gaten die er zijn kun je gebruiken voor herhaling.

 

 



Deel dit artikel via: