Portfolio

Bij WJH-Services zijn we trots op wat we mogen realiseren en vinden we het belangrijk om ons werk aan u te presenteren. 
Hopelijk kunnen we ook voor u het verschil maken, wat mogen we voor u betekenen?


Opdrachtgevers

Katholiek.nl

In november 2016 heeft Berne Media de website www.katholiek.nl overgenomen. Hiermee is Katholiek.nl een digitale uitgave geworden van Berne Media.

Willem-Jan biedt als redactiecoördinator namens Berne Media ondersteuning aan de redactie bij het zoeken van interessante onderwerpen die geschikt zijn voor de website. Daarnaast schrijft hij zelf ook voor de website.

Lees meer >>

 

Berne Media, Uitgeverij Abdij van Berne

In het voorjaar van 2017 werkt Willem-Jan in kader van zijn afstudeeronderzoek van Fontys Economische Hogeschool Tilburg voor de uitgeverij van de Abdij van Berne in Heeswijk-Dinther. Zijn onderwerp was Katholiek.nl en hij rondde zijn scriptie af met een 9.

Na de afstudeerstage is Willem-Jan aangenomen bij Berne Media als webredacteur.

Lees meer >>

   

 

Brabants Dagblad - Wereld Jongeren Dagen

In de periode 18 juli tot en met 2 augustus 2016 heeft Willem-Jan een reis gemaakt naar de Wereld Jongeren Dagen in Krakau (Polen). Tijdens deze reis heeft hij blogs geschreven over belevenissen tijdens het voorprogramma en het verblijf in Krakau. De blogs zijn gepubliceerd op de website van het Brabants Dagblad.




Lees meer >>

 

Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis

In de periode van september tot en met augustus 2016, heeft Willem-Jan zijn 3e jaars stage Fontys HBO Communicatie gedaan bij de Stichting Vrienden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Na deze stageperiode is hij werkzaam gebleven in het Jeroen Bosch Ziekenhuis als communicatiemedewerker voor de Stichting Vrienden. Hier verzorgd hij alle communicatie-uitingen, het organiseren van evenementen en de interne communicatie van de Stichting Vrienden.


Lees meer >>

 

Berne Abdijconcerten

Al bijna 65 jaar worden er (orgel)concerten georganiseerd en musici van wereldniveau komen naar de Abdij van Berne te Heeswijk om te musiceren. Om deze concerten te laten plaatsvinden en veel bezoekers te blijven trekken, is er behoefte aan het optimaliseren van de huidige communicatiemiddelen en het introduceren van sociale media. WJH-ICT Services biedt ondersteuning bij het beheer en inrichten van sociale media, het ontwerp rondom digitale uitingen en het adviseren bij promotionele activiteiten.

Lees meer >>

 

Helmonds Vocaal Ensemble

Bij het koor waar Willem-Jan al bijna 15 jaar lid van is, is hij mede- verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen van het koor. In een commissie werken we aan het actueel houden van de website, nieuwsbrief en sociale media. Waar nodig verzorgen wij teksten en content voor programmaboekjes en andere communicatiemiddelen bij concerten.



 

Erato String Trio

In ons land wordt steeds meer bezuinigd, ook op cultuur. Voor musici is het daarom heel belangrijk om zich te onderscheiden en zich op een originele manier aan (potentiële) opdrachtgevers te presenteren. Voor het Erato String Trio is een trailer gemaakt van hun project: Eastern Fairy Tales. Met het programma -Eastern Fairy Tales- brengt het Erato Trio een spannende samenwerking tussen bestaande klassieke werken, eigen geschreven intermezzi en bestaande oost-europese volksvertellingen met verhalenverteller en uitvoerend kunstenaar Fifiënne Luvuma.

 

Muziekgebouw Eindhoven

In de periode van januari tot juli 2014 heeft Willem-Jan zijn eindstage voor de MHBO opleiding marketing en communicatie, gedaan in het Muziekgebouw Eindhoven.

Tijdens deze stage is Willem-Jan een ondersteunende factor geweest op de afdeling programmering. Zo heeft hij meegewerkt bij de festivals Casual Classics XL, Kamermuziek op de Dommel en Birds of Paradise. De stage is afgerond met het cijfer 8,5

 



Websites

Ruud Stuurman en An Kolenbrander



Website design en techniek, fotoalbum integratie en meertaligheid.

Bekijk website >>

 

125 jaar Harmonieorkest O&U Beek en Donk - Fotodatabase

Design en techniek fotodatabase.

 

 

Helmonds Vocaal Ensemble

Website design en inrichting sociale media.


Bekijk website >>

 

Willem-Jan Hanegraaf, Musicus

Website design en techniek, nieuwsbriefmodule, administratiemodule en Organize Your Stuff integratie.

Bekijk website >>

 

Elsen-Agro

Website design en techniek.

Bekijk website >>

 

TOP Oss - Fotosite

Website design en techniek, inrichting sociale media.

Bekijk website >>

 

Vertel Vogel

Website design en techniek.

Bekijk website >>

 

Flow-Communicatie

Website design en techniek, webshopmodule, administratiemodule.

Bekijk website >>

 

Supportersgroep West Ambiance

Website techniek, open-source forum support, inrichting sociale media.

 



Communicatieprojecten

   

Destination Unknown


Meer informatie volgt.

 

Jeroen Bosch Ziekenhuis, polikliniek Specialistisch spreekuur voor chronische buikpijnklachten

Van ingang naar uitgang; dat was titel van het onderzoeksrapport dat we als projectgroep Clockwise Communication opleverde aan het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

In een projectgroep is onderzoek gedaan naar de patiëntjourney van patienten van het Specialistisch spreekuur voor chronische buikpijnklachten. Deze bevinden zijn gepresenteerd in een onderzoeksrapport samen met een adviesplan met daarin informatie hoe de polikliniek belangrijke touchpoints in de patiëntjourney kan verbeteren.

 

Clockwise Communication

Het laatste project voor het afstuderen, het opzetten van een eigen communicatiebureau. In een half jaar tijd heeft Willem-Jan in een projectgroep gewerkt aan een onderzoek voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis en een nieuwe app: Destination Unknown.

Meer informatie over deze projecten, lees verder in dit portfolio.

 

Miljoenenspel

3x kans op 1 miljoen, dat is het idee achter Miljoenenspel (onderdeel Staatsloterij). Helaas sloeg dit concept niet goed aan bij de doelgroep en daarom kregen studenten de opdracht om Miljoenenspel op weg te helpen naar nieuwe successen. In een uitgebreid marketing en communicatieplan werden nieuwe creatieve ideeën naar voren gebracht en gepresenteerd aan de opdrachtgever. Project Fontys Economische Hogeschool Tilburg.

 

Active Creative Media

Als laatste schoolproject op het Koning Willem 1 College is in een projectgroep van vier studenten een half-jaar durend project gewerkt aan een project met het onderwerp: cross-media. Na het bedenken van TV-format hebben ze een fictieve onderneming gestart onder de naam: Active Creative Media. Het belangrijkste onderdeel van dit project was het bedenken van een TV-format uitwerken van cross-mediale middelen die aansluiten op het format zoals bijvoorbeeld een magazine.

 

Koning Willem 1 College, MHBO Marketingcommunicatie Den Bosch

Voor de opleiding marketing en communicatie van het Koning Willem 1 College is advies uitgebracht over de positionering van de opleiding. Daarbij behorend zijn verschillende middelen uitgewerkt waaronder een mobiele app, een gift en een totaal nieuwe brochure voor het Koning Willem 1 College.

 

Citymarketing Helsinki

In de periode van 23 tot en met 26 april 2013 heeft Willem-Jan met de MHBO klas een reis gemaakt naar de hoofdstad van Finland. In Helsinki hebben de studenten twee opdrachten uitgevoerd: citymarketing en voorlichting. Deze studiereis werd georganiseerd vanuit het Koning Willem 1 College.

 

ff-Swanjee, Den Bosch

Vanuit ff-Swanjee is er een opdracht gegeven om een aantrekkelijke commercial te maken voor het restaurant, met als doel: meer klanten trekken voor de maaltijden en de cocktails. Verder is er een algemeen communicatie advies gegeven aan ff-Swanjee. Project Koning Willem 1 College.

 

Vers-Inn

Vers-Inn is benaderd met de vraag of er een mogelijkheid was om een product dat niet goed verkoopt extra te promoten. In dit project zijn er verschillende communicatiemiddelen uitgewerkt, die uiteindelijk bijdroegen tijdens een verkoop in de Helftheuvel. Project Koning Willem 1 College.

 

Punt-Communicatie

Punt-Communicatie was de eerste projectgroep op het KW1C in Den Bosch. Tijdens een half-jaar durend project heeft een projectgroep een (fictief) communicatie en marketingbureau opgezet en gepositioneerd met als doelgroep politici. Project Koning Willem 1 College.

 

Tongelreep Eindhoven

Het project voor over de Tongelreep is een  fictief crisiscommunicatie project. De projectgroep ontving in een looptijd van 4 maanden diverse memos met ontwikkelingen van een ontstane situatie. Hierover gaven ze communicatieadvies en aansluitend persvoorlichting. Dit project van Fontys Eindhoven ik uiteindelijk afgesloten met een 9!

 

Traverse Tilburg

Rondom Stichting maatschappelijke opvang Traverse, zijn veel instellingen met verschillende belangen. Aan de projectgroep werd gevraagd om de communicatie met de verschillende partners te verbeteren. Door het goede advies werd de projectgroep genomineerd als een van de beste groepen. Project Fontys Eindhoven.

 

Bobbejaanland

In een briefing vanuit de directie kreeg een groep studenten de opdracht gekregen een evenement op te zetten. Voor het evenement werd een draaiboek uitgewerkt en zijn nog extra middelen gemaakt zoals een free-publicity acties en posters. Project Fontys Eindhoven.

 

Effenaar Eindhoven

Voor de Effenaar is in een projectgroep fieldresearch gedaan naar bepaalde thema muziekavonden. Concurrentieonderzoek was een van de belangrijkste onderdelen in dit project. Project Fontys Eindhoven.


 

AANMELDEN NIEUWSBRIEF

Blogartikelen en nieuws in uw mailbox ontvangen?
Meld u hieronder aan!

Naam:

E-mail:

Controle:
typ hier ter controle: services17



CONTACT

Willem-Jan Hanegraaf
Communicatie en webbuilding
✉ info(@)wjh-ict.nl
✆ 06-27241688


Rob Clement
Informatica
✉ rob.clement(@)wjh-ict.nl
✆ 06-57241289